Klachtenregeling, jouw ervaring telt

Bij Huisartsenpraktijk Helianth doen wij ons uiterste best om je met zorg, aandacht en respect te helpen. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. We horen het graag als je een klacht of zorg hebt — jouw ervaring helpt ons om de zorg te blijven verbeteren.

Bespreek het met ons

In veel gevallen kunnen misverstanden of onvrede al verhelderd worden in een persoonlijk gesprek. We nodigen je van harte uit om je klacht eerst met de betrokken zorgverlener of een van onze medewerkers te bespreken. We nemen de tijd om naar je te luisteren en zoeken samen naar een oplossing.

Klachtenfunctionaris en SKGE – Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg

Kom je er met ons niet uit, of bespreek je je klacht liever met iemand anders? Dan kun je terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze persoon helpt je bij het verwoorden van je klacht, bemiddelt tussen jou en de praktijk, en kijkt mee naar een passende oplossing.

SKGE – Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg

Wij zijn als huisartsenpraktijk aangesloten bij de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). Als de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet leidt tot een oplossing, kun je je klacht voorleggen aan de geschillencommissie van de SKGE. Deze commissie is volledig onafhankelijk en doet een bindende uitspraak.

Voor meer informatie bezoek www.skge.nl.